Tuesday, June 16, 2015

Thuis ....

Dit weekend hebben we een twijfelachtig record gebroken. Nog nooit in de moderne tijd waren er zoveel vluchtelingen. We tellen ze nu in miljoenen, meerdere miljoenen. 

Ook over de migranten wordt in grote getallen gesproken, groei percentages met 2 cijfers; Er wordt weer gesproken over de tijden en krachten van de grote volksverhuizingen.

Wat doet dat met die mensen ... wat voor sporen trekt dat in levens.

Serious request gaat dit jaar over de verborgen ramp, een hele generatie zonder opleiding, zonder uitzicht in vluchtelingen kampen.

In 1998 heb ik iets geschreven over ontheemd zijn, op kleinen schaal, persoonlijk, misschien wel als een verlangen wat ik toen had om thuis te komen, thuis te zijn. Thuis bij jezelf voeg ik daar nu maar aan toe.
Hoe maakbaar is thuis? 

Kunnen wij dat bieden of ontzeggen?
Hoe goed weet ik wat voor mij thuis is en wat het voor mij betekent.




Hans, 16 Juni, 2015

No comments:

Post a Comment